Espaňola

Jsem tady - k smůle a úděsu vás všech:) Žralok mě bohužel nesežral, vlny mě taky nespláchly (i když první tři dny byly vážně obrovský a ten třetí den se už ani nedalo koupat) a autobus taky nehavaroval. A jak to tam probíhalo? Něco dokumentujou fotky, něco vlastní vyprávění a něco tenhle článek:) Omlouvám se za rozmazaný a špatně viditelný fotky, který byly pořízeny v Akváriu - průvodkyně nás upozorňovala, že tu rybí havěť nemáme fotit s bleskem, že ryby nemají oční víčka :D A navíc ty potvůrky byly strašně rychlý, vždycky se kolem nás jen mihly a už už zdrhaly zpátky někam do svejch děr a schovat se za šutry:D
Koupání bylo bez chybičky, poslední dny mi ty vlny i trochu chyběly, neboť moře bylo až moc líný, ale zase se v něm dalo vydržet přes hodinu, což u prvního možný nebylo; kdo by taky vydržel hodinu a půl pořád vyplavávat na vršky vln, aby ho v hloubce nespláchly?:) Moej chodidla nebyly zvyklý na ten rozpálenej drsnej a hrubej písek a oblázky, takže jsem první dny skučela bolestí (plus se k tomu přidal i perfektní račí - červený outfit mojí kůže, že jsem nemohla ani ležet v posteli a nosit kalhoty:)). Ach jo, sluníčko a moje bílá kůže holt asi nikdy nebudou kamarádi....
Městečko (nacházeli jsme se v oblasti Costa del Sol, letovisko Calella, Katalánsko),to byla snad jen spousta hotelů a obchůdků, jeden park, jedno nádraží- mimochodem pražský metro je proti tomu úplná pohádka, vyznat se v jejich jízdních řádech je herodický výkon hodný poct- a jeden útes s majákem a zříceninou. Nebo alespoň mně to tak připadalo; nic než hotely vidět nebylo. A k mému neštěstí bylo všude neuvěřitelný množství lidí, až jsem si podle svých reakcí začala myslet, že snad mám sociální fobii. Lidi, lidi, všude lidi!! Ach ne! Strašný... Proto jsme byla šťastná, když jsme večer mohla vypadnout a jít s eprojít na pláž, kde bylo jen pár zamilovaných párů a rybáři. Sedět si jen tak na útesu, šplouchat nohama ve vodě a koukat, jak nad mořem obloha pomalu zrůžověla a hned potemněla, to pro mě byl ideální útěk.
Jeden den jsme se ségrou a bratříčkem navštívili Water World, asi největší vodní park v Evropě. A to byla haldunka:) Některý atrakce tak trochu adrenalin, někde jsem si hezky zaječela, ale každopádně jsem se pořádně vyblbla ( a taky znova spálila, ale jak!). Kdyby jen člověk nemusel na každou klouzačku čekat půlhodinovou frontu, na dvou dokonce hodinu a půl (tady jsme čekání vzdali a radši atrakci oželeli)...Fotky jsme pořizovali na klasickej foťák, ukážu později;)
Přespříští den jsme pak vyrazili na poznávací výlet do Barcelony. Ten zahrnoval podle mě obdivuhodnou stavbu Sagrada Família od Gaudího, projížďku městem, prohlídku stadionu FC Barcelona (asi 3. největší stadion), nejznámější nákupní promenádní ulici (jméno s ejaksi vytratilo, protože tahle ulice mě opravdu nezajímala) - my tři jsme místo toho šli do Akvária, taky asi největšího akvária v Evropě. Úžasný. Od některých akvárií jsem se nemohla odtrhnout a chobotnici bych dokázala pozorovat hodiny a hodiny:) A tunel, kterým projíždíte na pomalém jezdícím pásu a nad váma plavou žraloci, rejnoci, měsíční ryby (tu jsme ke své smůle neviděli,prej je veliká jako člověk!) a jiná "drobotina" - je to vážně zážitek. A poslední zastávka byla u zpívajících kouzelných fontán. Najít někde místo, odkud by člověk alespoň trochu na tu krásu viděl, to byl taky nadlidský úkol. Připadalo mi, že snad celá Barcelona, nebo alespoň všichni turisti ve Španělsku, se sjeli sem obdivovat dokonalou inženýrskou práci. Nakonec se nám povedlo na jakémsi balkonku ukořistit malý místečko, odkud jsme mohli i něco vyfotit. Se stmíváním začala hrát hudba a představení bylo zahájeno. První trvalo asi deset minut, potom asi desetiminutová přestávka a představení číslo dvě - a takel se to prej střídá až do půlnoci. Jako hudební doprovod byly vybrány úryvky ze známých symfonií a oper (dostala mě teda Vltava od Smetany, Vltava ve Španělsku?:D); byla jsem ráda, že to tentokrát nepadlo na moderní hudbu. Prej se moderní a klasická střídají, ale upřímně nedokážu si tu moderní k fontánám představit...
Zkrátka a dobře, dovolená jak fíček:) Zkoukněte Galerii- My photosss a možná si uděláte lepší obrázek:)

Komentáře

Oblíbené příspěvky