Začíná se éra bezbariérová

Drazí moji, kteří jste sem doputovali z mého bývalého blogu i vy, co jste tu náhodou!

Hned na úvod mám malou technickou poznámku: vůbec se nedokážu sžít s nastavením a grafickými (ne)možnostmi blogspotu, setsakra mi potrvá, než se v tom zorientuju a než to tu získá pro mě nějakou přijatelnou vizuální podobu. Tak prozatím prosím omluvte různě rozházené písmo, fonty alá grafik se děsně ožral, obrázky bez uspořádání, barevné mišmaše a tak. Časem si to snad sedne a dokud nezveřejním alespoň jeden článek, nemám co upravovat. 

Tak teď už pojďme k věci.

PŘELEZEM PLOT nechce být jen pohrobkem starého, ale taky příležitostí, jak třeba začít trochu jinak. Teda asi fakt jenom trochu, protože já se zas tak moc neměním, a tak asi nedokážu zásadně změnit ani charakter příspěvků. Zřejmě to pořád bude jakýsi deník (měsíčník, půlročník?) jedné duše. Sudetské, mateřské, občas trochu praštěné, občas vážné a občas lehkovážné, toulavé, snící, nespící. Taková směs toho, co se mi honí hlavou, co mě baví, co mě inspiruje, kam ráda putuju a jak vypadá domácnost o třech ukecaných ženských a jednom chlapovi, co jim musí naslouchat. 

Když se to tu zadrhne, nehodlám trpět zvláštním sentimentem a skončím i tu. Zazvorek si v blogovém světě odžil své, třeba to už stačilo. Necháme to koňovi.

A proč ten název?
Nedávno jsem objevila písničku Až přelezem plot od Ivana Hlase. Ačkoliv ho jinak moc neposlouchám (až teda na Šakalí léta), tahle písnička pro mě měla takovou skvělou, hodně povědomou atmosféru volnosti a svobody. Textově i hudebně.

" Jedno místo znám
chci tě tam vzít hned
soukromej chrám
máš ve vlasech med
Až přelezem plot
všechno můžem mít
zouvání bot
v tý zemi je klid
Ani jeden z nás
neví, kde tu spí
ten správnej čas
jen vítr ví svý
Neměj strach
lidi kolem jdou
po cestách
zvláštní ptáci řvou
zvláštní ptáci řvou
I když přes polštář
slyším vlky výt
vidím tvou tvář
v tý zemi je klid
Neměj strach
že projdou zdí
Neměj strach
jen tak závidí
jen tak závidí
Ani jeden z nás
neví, kde tu spí
normální čas
jen vítr ví svý
jen vítr ví svý."

A taky mi to připomnělo, jak jsme kdysi ty ploty doopravdy přelejzali. Samozřejmě na tajňačku a vlastně jen tak pro ten pocit, že vstoupíme někam, kam bychom neměli. Trhali jsme tam třeba hrušky, který ale doopravdy byly pěkně hnusný, nebo jablka, který byly kyselý, ale ten pocit, že překonáváme nějakou hranici, nás bavil. 
A já to tak vlastně mám dodnes. Už jen z principu mám občas touhu lézt přes tyhle různý ploty - i kdyby jen obrazně - a dělat si z nich dobrý den. Bariéry, omezení, nesmyslná nařízení, to je pro mě trochu jako rudej hadr na býka. Hned mám touhu dělat odboj.

Ta výzva, že přelezem plot, je taky odraz nekončící zvědavosti. O čekání, co přijde, o napětí, zda to bude za něco stát, o snění a hravosti. Volnosti.

Tak tedy vítejte!


 








Komentáře

  1. Někdy se dá prolézt i dírou v plotě, ale jak jeden roste, tak se časem do té díry už ani nevejde. Je to trochu symbolický si nadělit skoro k třetímu křížku novej blog. Takovej předěl. co? Hehe. Jináč ten systém editace textu a obrázků stojí u googlu fakt za prd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska už ploty nejsou, co bejvaly, a žádný díry pomalu nemaj. Každej si dělá plot až do nebe a hlavně ať není vidět skrz.
      Nes.r s třetím křížkem, ještě mám chvíli čas :-P Předěly už mě nějak postihly dřív. Ale opustit po 14 letech Zazvorka byl velkej krok, to jo.
      Z tý editace tady rostu. Chtěla jsem blog jako odreagování a místo toho se u toho akorát vztekám.

      Vymazat
  2. Jsem na tom úplně stejně, tedy co se týče grafiky a úpravy... nakonec to vyhrál wordpress (přišel mi lepší vzhledově, editačně...), ale zatím se vůbec neorientuju. A vlastně je takové přízračné, že tak nějak začínám zase další epizodu života, takže změna online i offline. Držím pěsti a těším se na příspěvky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem tě našla a hodlám tě sledovat dál! :-) Hodně štěstí s novým blogem i s novou životní etapou, třeba si o tom něco počtu...?

      Vymazat
  3. Jsem tu, už Tě mám v záložkách a těším se, co se bude nového dít!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej! Díky za přízeň, no zatím to tu spí dost podobně jako na bývalém místě..:-D

      Vymazat
  4. Skoro mi přijde, že se to už zaseklo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojoo, já vím. Když ale já teď tohle fakt nestíhám. Dokud je hezky, jsme pořád venku. Vlastně teď nedělám skoro nic jinýho, jen jsme venku nebo na cestě odněkud někam. A taky se teď všichni snaží dohnat akce, který se rušily kvůli coroně nebo blbýmu počasí, je toho až moc. Až začnou příslušnice, dám to tu trochu do kupy.

      Vymazat
    2. Hehe, plískanice. Příslušnice si můžou trhnout nohou...:-D

      Vymazat
    3. No vidiš, já tyhle odpovědi dva roky neviděl. To je divný.

      Vymazat
    4. Tak jsou ty příslušnice nějaký líny.

      Vymazat
  5. Tak jsem provedl kontrolu a furt nic. A ještě to sem drze napíšu.

    OdpovědětVymazat
  6. už je to trochu jednotvárné, to nic.

    OdpovědětVymazat
  7. Nic začíná mít novou definici

    OdpovědětVymazat
  8. Odpovědi
    1. Že by ano! Poctivé pošťuchování se vyplatilo :-P

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky