Povídání se sedmikráskou

Tak už se tu dlouho neobjevilo nic jen tak pro potlachání, takový to povídání si pro sebe o ničem:) Samozřejmě, ono je to všecko, co tu žvatlám, vlastně vždycky o ničem, ale tohle je jiný o ničem:) A dneska je na to ta správná nálada:)
Sluníčko svítí. Jeden by nevěřil, jak moc to dokáže vylepšit náladu. Po propršelých a studených dnech je to jako elixír života - nabije a vyčaruje úsměv na tváři. Člověk se může plácat v bahně a mít na krajíčku, ale tohle je všelék. Copak jde plakat, když se všechno raduje?
Dneska jsem si po cestě ze školy natrhala pár sedmikrásek. Trápím je, chudinky... Růže je krásná. Ale znáte pozitivnější kytičku než sedmikrásku? Žlutá je barva radosti a bílá zase nevinnosti a čistoty. Nejkrásnější květiny jsou ty, které najdeme všude. Nejsou to dámy, jež potřebují péči, ani krásky, které obdivují všichni. Proto mám největší radost z kytice natrhané na louce, třeba i s breberkama:)
Hudba zase dělá pravý opak. Vypsaná Fixa pro mě vždycky byla veselá kapelka, co má dosti podivné texty. S posledním albem na mě ale působí zkroušeně... Fenomén poslouchám pořád dokola a nemůžu se ho nabažit. Ještě že máme ten květen; poslouchat to jindy, asi to nebude tak pozitivní:) A navíc - od předloňského roku pro mě Fixa ke květnu zkrátka patří....
Bude to jak běsnící
masožravá květina
můžeme se nadechnout
cítíš, už to začíná.

Zavřeme svý dravce do skříně
a nebo ne
brzy se jazyk dotkne Ruzyně
anebo taky ne
pomalu ne
a já mám dojem
že zlikvidujem
všechno co je

A pak to nebude.
(úryvek z písně Ruzyně)
-----
Chci se k sobě vrátit
najít se pod hladinou
pak vyplavat zpátky
a zhluboka se nadechnout
ležet na správným břehu
a cítit vlnu za vlnou
chci se k sobě vrátit
a pokračovat krajinou.

Černej les je dost hlubokej
tak se do něj nezamotej
černej les je dost hlubokej
tak se do něj nezamotej
(z písně Černej les)
-------
Chci zařvat
běžet
letět
pak tě obejmout
a málokdo to chápe
že je někde něco
nade mnou
a klaun pro to skáče.

A kyselý hrozny nejsou hrozný.
(Trampolína)
--------
Obloha je modrá
to je pěkná věc
jsem trochu obyvatel
trochu zajatec
zavřenej vevnitř
co to je?
Některý lidi
jsou tady
asi napořád
chemik co sedí
a drží hlavolam
má mysl zmizí
a odpluje.

Na jinej kontinent
a na rozloučenou všem zamávám.
(Emigrant)
--------
Toť k Fixe:) náladu z poslechu textů ale opět přebije radost z kreslení. Vrhla jsem se na to jako zběsilá - hlavně po tom, co jsme si včera s Peťkou v Suterénu konečně pořídili pořádné tužky a skicáky:) Jde to úplně jinak, rozdíl je neuvěřitelně znát. A moc moc mě to baví:) Taky si musím pořádně vykreslit ruku, když už mám Peťkovi radit, co a jak:) ať neradím a sama vytvářím hybridky:D Tak jen doufám, že Péťovi to nadšení pro kreslení vydrží a slib, že budeme kreslit venku, taktéž - zámecká se už třese=)
Pak je tu ještě knížka. Norské dřevo od génia Murakamiho. Posmutnělá (copak si nemůžu jednou přečíst něco normálního?:D Po Nicku Caveovi by to bodlo...), řešící milostné vztahy (nezvykle u Murakamiho), ale pořád to nemůže zvítězit nad "sluncem, jenž se svým oranžovým paprskem dotklo mé zlaté lokny a vyzvalo mě na procházku k opičkám s Jirkou Macháčkem" =D A klacky bych taky aportovala stejně:) Co si to někdy zopakovat? Ty šedivý mají takovou zvláštní dřevitou chuť, řekla bych, že mírně mísenou s travnatou a hlinitou příměsí...O:)
Nějaké ty pranostiky; v těch je stejně nejvíce pravdy:)
Je-li květen teplý a jasný, bude červen deštivý a chladný.
Májová voda vypije víno.
A pro dnešní den (to jest 27.)- O svatém Duše choď ještě v kožiše.
Vždyť bychom se upekli, proboha:D
Sedmikrásky už mi pomalu vadnout ve skleničce...musím je běžet vzkřísit:)
Takže, zahoďte chmury, alespoň jen na týden, a koukejte kolem sebe. Do ksichtu vás nikdo nekope. A i kdyby, tak přeci něco vydržíte;) Člověk vydrží všechno...i bahno. Raduj se z maličkostí, třeba i jen z toho, že svítí sluníčko... tohle jsem říkala dvěma lidem. Těm nejbližším. A rozhodně to nebyla fráze, klišé ani výmysl. Nevím, jestli jim to tehdy pomohlo, ale mě teď rozhodně. V té době to nebyl problém; pak jako bych na sluníčko zapomněla a se sedmikráskou se už nebavila. Ale já nevděčnice jsem se už vrátila a sedmikráska je zase kamarádka ;)
Motýlku, motýlku, buď se mnou na chvilku.....
Jo a ještě něco pro Ikaryho: té mojí oranžovovlasé panence říkají Pipi Punčochatá:D A oběsili mi ji na té smyčce:) Chudinka malá!

Komentáře

Oblíbené příspěvky