Libé zvuky pro zazvorkovo ouško:)

Tenhle a příští týden budou dosti hektické, balení střídá balení, vybalování a zase balení, pořád někde na cestách, bez zastavení...až někdy do příštího víkendu. A přesně v takovém spěchu je pro mne nejlepší si pustit alespoň doboru muziku:)
Takže jsou tu tři dámy, každá úplně jiná, ale každá osobitá:)
Toto je Inga Liljeström - taková estetika noir filmů:)A o tom je vůbec celá tvorba téhle Australanky se skandinávskými kořeny. Australani dělali vždycky zvláštní hudbu, no a o skandinávcíh ani nemluvě. Co když se to spojí? Jak o ní píšou snad všude - zaujme milovníky Portishead...takže je to jasný =) Navíc má perfektní klipy (skládala mimo jiné i filmovou hudbu). Začíná se mi líbit čím dál tím víc:)!
Tak teď trochu odlehčení. Dálší paní (slečnou) je Yael Naim. Židovka narozená v Paříži. Dostala jsem se k ní sice naprosto hrůznou cestou (u Péti na Óčku, který tam běželo jako kulisa!:-P), ale zaujala mě svojí veselou a hravou melodií, která zjevně nemá potřebu hrát si na drsný umění, jak to má třičtvrtina kapel z výše jmenované TV. Zpívá anglicky i hebrejsky a i když je to taková směska soulu, jazziku i notné dávky popiny, není to vůbec špatný. Rozhodně vás to nehodí do depky, spíš vám začnou cukat koutky:)
A jako poslední tu máme opět židovku, tentokrát je to kultovní Chava Alberstein. Narodila se v Polsku, ale odmalička žije v Izraeli. Její hudba mísí spoustu vlivů - nejen jidiš, ale world music celkově: východoevropská lidová hudba, šansóny, kytara... Zpívá hebrejsky, anglicky i v jidiš. Z jejího hlasu je cítit smutek a hořkost - tady je ale krásný, ač bolestivý. Dostala jsem se k ní díky naší paní "hudební" knihovnici, která se mi v 90% vždycky trefí do vkusu, ať už mi doporučí cokoliv z jakéhokoliv žánru. Asi mě prohlédla a ví:) Děkuji jí za to!
Nemohla jsem najít nic s The Klezmatics, jejichž společný projekt mám na onom cd, tak snad alespoň něco...I když popravdě s nimi se mi to líbí mnohem víc:)

Komentáře

Oblíbené příspěvky