Knížka, kterou musí mít každý správný včelař-i všichni ostatní :-)

Nejsem včelařka, nikdy jsem s včelkama nepracovala, nikdy nestáčela med a co víc, jsem na jakékoliv hmyzí bodnutí nejspíš alergická. Nebo minimálně citlivá víc než se sluší. Přesto jsem si dnes musela pořídit knihu Ilustrované včelařství od Yvese Gustina.
Ilustrované včelařství
-
Bacil trochu zaútočil, tak jsem se rozhodla kurýrovat ho po svém - po proleženém dni jsem se vydala na procházku za slunečného počasí (neb je podzim a být doma je prostě sprosťárna, i když zdraví není úplně v pořádku :-)) a koupila si tuhle knížku (na doporučení časopisu Týden, kde se nad ní rozplývali blahem a jelikož mě včelky vždycky alespoň pasivně zajímaly). Doma jsem si uvařila velikou konev Lady gray se zázvorem, pustila Homolkovi (pro ještě lepší náladu) a pak konečně zasedla k včelí knížce.
-
Sice jsem cca ve třetině (právě se dozvídám o včelích škůdcích), ale už teď můžu říct, že ta knížka je fenomenální. Bez přehánění. Suprově ilustrovaná (jen černobílá; včelař je vždy naprosto realistický, anatomie včelek nebo třeba úly dokonale schematické, včelky - vypravěčky dětsky komixově naivní :-)), vtipně, ale i poučně podaná, na informace bohatá a dá se říct, že i odborná :-) Podle mě po přečtení tohohle dílka musí mít každý chuť si nějaký ten úl nebo alespoň malé včelstvo vybavit, založit... I já bych teď nejradši jeden maličký barevný úl měla (jelikož chci ovocný sad, bylo by to i užitečné a vhodné :-)).
-
včelařství
-
Zkrátka a dobře, i když zrovna nejste nadšený včelař nebo entomolog, tuhle knížku musíte ocenit. Zvedne náladu, poučí, potěší :-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky