Koloběžkování

Nu ano, i já jsem propadla koloběžkám, proti tomu se zkrátka nedá bojovat.
V rámci svého jarního probouzení jsem se rozhodla trochu nastartovat a začít aktivně bojovat s věčnou leností a únavou. Upocené tělocvičny a kolektivní poskakování v rytmu disco po boku vysportovaných gazel mě rozhodně nijak nelákají, badminton nám zdražili a běhat zkrátka neumím, nejlepší způsob, jak se tedy za toho krásného počasí zapnout, je - alespoň pro mě - trávit čas venku. Trajdat po kopcích, jezdit na kole a...nu ano, na koloběžce! Však se taky všude říká, že pohyb by měl člověka bavit, ne?
Koloběžka toto kritérium tedy rozhodně splňuje. Ústí sice není pro koloběh ideálním prostředím (nejde jen o kopcovitý terén, ale i o takřka neexistující síť cyklostezek), ale jakmile frčíte z kopce dolů, pusa se vám sama roztáhne od ucha k uchu a ten parádní pocit vynahradí i to, že návrat domů bude slušná makačka...:-) Snad proto jsem zatím ještě nikoho jiného s kolobkou ve městě nepotkala? (Poznámka na okraj: tohle s sebou samozřejmě přináší další úskalí. Na netypickém přibližovadle jste často středem pozornosti. Ovšem někoho to naopak může těšit, takže další plus pro kolobku?)
Kolobrnda je zábavná, rychlá, praktická, zdravá a eko náhrada auta či MHD. Můžete namítat, že to je přece kolo taky, žáno. Ale koloběžka se mi zdá pro pohyb ve městě mnohem praktičtější: před jakýmkoliv obrubníkem, přechodem či nečekanou překážkou můžete díky nízkému stupátku ihned seskočit a líp se tak přizpůsobit provozu ve městě (upřímně se přiznávám, že časté sesedání z kola mi trochu dělá problémy a dosti kazí požitek z jízdy). Z toho vyplývá, že chcete-li se pohybovat po chodníku, neměl by to být narozdíl od kola problém (ozkoušeno i odpoledne ve městě, kdy se všude pohybuje maximum lidí). Dle zákona je koloběžka sice to samé jako kolo, a tedy na chodník pravděpodobně nepatří, ale já si zatím upřímně neumím představit frčet ve špičce po silnici mezi auty a čekat s nimi na semaforech, když nemám k dispozici cyklostezku... Raději vybírám méně frekventované ulice a snažím se pohybovat po parcích a pěších zónách. A samozřejmostí je také ohleduplnost vůči chodcům, ti by podle mě měli hierarchicky stát vždycky nad jakýmkoliv dopravním prostředkem. Z toho důvodu doporučuji pořídit zvonek. Jo, a taky blatníky a světlo, pokud nechcete mít durch mokrý zadek a nechat se srazit autem.
Zkrátka, koloběhu fandím a ačkoliv se se svou koloběžkou teprve sžívám, učím se, jak se moc nenadřít, hledám ideální cesty městem a po těch pár dnech, kdy si ji zkouším, rozhodně nejsem zkušený koloběžkář, můžu tenhle způsob dopravy jen doporučit. Člověk trochu zapracuje na své fyzičce (i do mírnějšího kopce se začátečník jako já dost zapotí) a ušetří nečekaně spoustu času. A pokud díky tomu omezí jízdu autem nebo MHD, ušetří i peníze.
A ještě jedna věc. Mám zánovní koloběžku Yedoo City, tedy žádnou supr čupr extra třídu; Yedoo patří mezi ty levnější značky, ale vzhledem k cenové dostupnosti celkem oblíbené. Já se k ní dostala v podstatě náhodou a jelikož jsem původně ani neměla v plánu si koloběžku pořizovat a tahle mi byla nabídnuta za moc pěknou cenu, nevybírala jsem si. Zkušení koloběžkáři Yedoo odsuzují, asi to není dostatečná pecka anebo je opravdu kvalitativně slabší, co já vím, porovnání nemám, přiznávám. Pro moje v podstatě rekreační účely ale myslím stačí dostatečně. Zatím s ní nemám jediný problém a jelikož na ní nehodlám závodit ani jezdit kdovíjak dlouhé trasy, předpokládám, že mi bude vyhovovat i dál.
Dnes jsme vzali s Jendou koloběžku vyvenčit na cyklostezku, aby se na ní také konečně projel. Potřebovala jsem zatížit batoh, a tak jsem s sebu vzala foťák. A jak je vidět, koloběh baví i mého muže...:-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
DOPLNĚNO:
Cyklostezka Ústí - Děčín mi potvrdila, že na delší trasy už kolobrnda s malýma kolama není úplně ideální přepravovadlo. Rychlejší než kolo rozhodně nebudete, dokonce ani rychlejší bruslaře nepředjedete, navíc už takových šest kilometrů v nohách docela cítíte. Tedy alespoň začátečníci jako já. Na delší výletování se zkrátka obecně doporučují kolobky s většími koly, popř. staré dobré kolo, na kterém vám sem tam nějaký ten zvlněný terén nevadí a najedete toho mnohem víc. Kolobrnda tedy pro mě zůstává ideálním dopravním prostředkem do města...
Dnes jsme to ale s Jendou vykoumali ideálně - čerstvě si pořídil brusle, na kterých se teprve pořádně učí (ovšem musím říct, že se učí rychle a dost mu to jde), takže ještě nejezdí naplno, a já tak mohla drandit vedle něj. Bezva kombinace, alespoň dokud počet cyklistů, bruslařů i pěšoturistů nenarostl odpoledne tak, že se z cyklostezky stala magistrála. A tak jsem se po dobrém obědě v Tivolce ve Velkém Březně raději klidila z cesty a dala si odpočinek na sluníčku, což je věc, kterou dělám na světě asi nejraději...:-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky