V Drážďanech za starými mistry

Stalo se, že jsme neodjeli na dovolenou. Ale sedět úplně doma bych taky neuměla, a tak jsme minulou neděli s Jendou vyrazili do Dresdenu na malou procházku městem a hlavně do Zwingeru, kde jsem já ostuda ostudná ještě nikdy nebyla. Jelikož Zwinger není jen veliká obrazárna starých mistrů, ale taky expozice porcelánu a Matematicko-fyzikální kabinet, měli jsme jeho návštěvu skoro na celý den. Ovšem galerie mě unudit nemůže snad nikdy ničím (až na Italy, kteří mě prostě svým uměním zatím zasáhnout nedokázali, ať už jde o jakékoliv století; samozřejmě jsou malé výjimky, ale výrazově a námětově mě italské umění opravdu nebaví, a to včetně největší "pecky" Zwingeru, Raffaelovy Sixtinské Madony, která je sice objektivně vzato pěkná, ale nic ve mně nezanechává). Obrovská sbírka porcelánu byla také nevšedním zážitkem, protože její původce August Silný byl magor nad magory a sály plné porcelánových zvířat v životní velikosti (ideálně ve vícero kusech od každého druhu) jsou věru obskurní až strašidelné. Našla jsem si tam ale i pár krásných kusů čajového nádobí, orientální věci mi jsou moc blízké. Matematicko-fyzikální kabinet je zase plný různých hejblátek a rozkošných serepetiček, jejichž funkci sice příliš nerozumím, ale pěkně se na tu jemnou mechaniku dívá a je třeba obdivovat fištróna našich předků, že se k něčemu takovému dopracovali.
Na Zwingeru je párádní to, že i bez kulturního zážitku je to příjemný odpočinkový areál; můžete se procházet po jeho terasách, oddychnout si v kavárně nebo se válet u kašen a vodotrysků. Celý komplex je tak monumentální a tak přezdobený, že jsem celou dobu musela myslet na jednu věc - kolik peněz asi v závěru mohla celá stavba stát? Myslím jakožto novostavba, je jasné, že údržba musí stát peněz daleko víc, už jen ta bohatá sochařská výzdoba, to je neskutečné!
V podvečer jsme se pak ještě krátce prošli městem, naslibovali si, co všechno chceme vidět příště a ještě příště a přespříště a vydali se přes kopečky zase domů.
Jo a ještě jedna věc - pokud se třeba na saské straně hranic chystáte navštívit vícero kulturních institucí, vyplatí se pořídit si za 30Kč Kulturpass, který vám leckde zajistí slevy či vstupy zdarma; je to dobré hlavně tam, kde neslyší na studentské vstupné. K dostání v infocentrech!
Focení Zwingeru jsem svěřila Jendovi, poněvadž je z nás dvou ten šikovnější, tak tedy jeho fotky:















Pak už jsem zas fotila já, jak je z kvality bohužel poznat :-D





















Pěkné léto a spoustu výletů všem!

Komentáře

Oblíbené příspěvky