Z Lomnicka

Stalo se, že jsme dva týdny zpět strávili sobotu a neděli v kraji nám téměř neznámém, totiž v Podkrkonoší. Náš kamarád Lubko měl v muzeu v Lomnici nad Popelkou vernisáž výstavy o svých cestách na sever (rozuměj do zemí sněhu a ledu, nikoliv do Liberce). Rádi jsme s ním a jeho chotí Haničkou vyrazili na malý netradiční výlet a prošli si Lomnici a Jilemnici, skvěle se najedli v Doksech, kde jsme v krátkosti navštívili i muzeum Čtyřlístku, pobyli u milého pana restaurátora, nafotili Lubkovu výstavu a nakoupili tradiční lomnické suchary (mňáááám!). Škoda jen, že bylo nevlídno a člověk by nejraději zalezl někam do tepla, než aby trajdal po výletech.
Je to tam prostě úplně jiné než to naše Krušnohoří. Jiná krajina, jiná architektura.
Místo abych fotila baráky nebo lidi, fotila jsem neživé panďuláky. To je ta pracovní deformace. A že jich tam bylo dost a dost.
Poznámka na okraj: nevím co se stalo, ale měla jsem nějak divně nastavený foťák a celou dobu jsem si toho nevšimla... Proto jsou ty fotky takové... rozblemcané. Či jak to jen nazvat?


jedna z mnoha cedulí v lomnickém muzeu


Ani my jsme nejeli rychle!


Když už jsme u toho motorismu... Krásná ukázka toho, jak lze sladit vozový park s vilou Vilekulou.


vesnická památková rezervace Karlov v Lomnici nad Popelkou



Karlov střeží Panna Marie a sv. Prokop (foto mám jen pro svou potřebu, sbírala jsem cestou všechny sochy, co se mi připletly do cesty).





Cestou k lomnickému hřbitovu nemohl za mostkem chybět Nepomuk. Nutno podotknout, že patřil k těm povedenějším sochám - místní kamenosochařská produkce není zrovna kdovíjaká hitparáda, je to spíš taková lidovka, ale dnes díky aspoň za tu...


Tzv. morový sloup na náměstí taky nepatří k těm nejšpičkovějším dílům, ale ten Šebestián je takovej... roztomilej.


lomnický hřbitov s kaplí sv. Jana Křtitele a zvonicí





Zvědavá ulička v Jilemnici







jilemnické náměstí s výraznou stavbou spořitelny (dnes infocentrum), stavěné v takovém německém duchu



škola s trpaslíkem Jendou


rozjuchané malby na domě vedle náměstí (zapomněla jsem, o který dům se jedná)



sv. Vavřinec ze sousoší s plechovým Ukřižováním stojícím před radnicí


Nepomuk z téhož sousoší



poměrně pěkné sousoší Panny Marie, Máří a sv. Barbory (pomineme-li, že PM vypadá jako chlap)




krásná váza na zazimované kašně na náměstí


sv. Josef (?) nedaleko zámku




série drobných od kostela sv. Vavřince...








....se strašidelnou sv. Barborou na závěr




A málem bych zapomněla! Taky jsme se zastavili u jednoho ševce u Semil a já si nakonec přivezla tyhle úžasné barevné kožené botky. Chvilku tedy potrvá, než je člověk prošlápne, navíc mám asi každou nohu dost jinak narostlou, ale v té jedné už se chodí úplně báječně a pohodlně :-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky