Knižní dotazník (A-Z)

Od Veruce sprostě přebírám zajímavý knižní dotazník, neb mám černé svědomí, že tu za září nemám ani jeden článek, a tak se to snažím dohnat vším možným.

AUTOR, OD KTERÉHO JSEM ČETLA NEJVÍCE KNIH:
Haruki Murakami (10 knih)
Miloš Urban (8 knih)
J. K. Rowling (8 knih)
Jsou to ovšem výjimky, neb málokdy čtu víc titulů od jednoho autora.

BOOKOHOLIKOVO PRAVIDLO ČÍSLO 1:
Mít rád knížky a chovat se k nim s úctou :-)
No a samozřejmě co nejvíc číst. Ale to se rozumí.

CITÁT Z KNIHY, KTERÝ BYCH SI ZARÁMOVALA:
Neustále si z knih vypisuju úryvky, které mě nadchnou, mám jich popsané celé sešitky a vybrat ten nej nejde.
Takže jen namátkou:
"Vlastnictví čehokoli nového a drahého jen odráží majitelův nedostatek smyslu pro teologii a geometrii." (Ignácius Reilly a jedna z jeho mnoha perel ve Spolčení hlupců)

DŮLEŽITÁ KNIHA MÉHO DĚTSTVÍ:
Paní Láryfáry
Bubáci z Pampelic
A vůbec, každá knížka je v dětství důležitá. Ale tyhle jsou asi top do dneška.

E-KNIHA, AUDIOKNIHA, NEBO PAPÍROVÁ KNIHA?
Jednoznačně papírová!! Hezká (stará i nová) knížka je pro mě skoro fetiš, ta vůně, provedení, jak se pěkně povaluje v knihovně/na nočním stolku/na posteli/úplně kdekoliv po bytě, můžu si do ní psát poznámky, podtrhávat...
Ale audioknihy jsou taky bezva vynález. Třeba k domácím nebo ručním pracem, ke kreslení, vybarvování, třídění a upravování fotek... A hlavně tak člověk dostane do hlavy i tituly, které by normálně neměl potřebu číst, anebo jsou tak fenomenálně namluvené, že to přebije i papírovou verzi.
E-knihy zatím moje srdce vůbec nezasáhly. Jsem kromaňonec.

FIKTIVNÍ POSTAVA, SE KTEROU BYCH PRAVDĚPODOBNĚ CHODILA NA STŘEDNÍ:
Kdybych si mohla vybrat, tak by to byl asi někdo jako Jonathan Strange nebo pan Darcy (i když na střední by pro mě asi byli trochu starý). Hmmmmm....
Reálně by to byl asi Jarka Metelka. :-)

GEJZÍRY EMOCÍ VE MNĚ VYVOLALA KNIHA:
Takových jsou mraky. Knihy na mě působí sugestivněji než filmy, často je prožívám dost intenzivně. Ale namátkou třeba Tobias Lolness
Dva životy pana Perla nebo
Romance pro křídlovku.

HAHA, U TÉHLE KNÍŽKY JSEM SE SMÁLA NONSTOP:
Spolčení hlupců
Válka o zadnici Dona Emmanuela
Miluju knížky, u kterých se směju!

CHCI, ABY VYŠLO V ČEŠTINĚ:
Jsem ostuda, ale cizojazyčně čtu jen z nutnosti a jen odborné věci. Na ostatní si vždycky počtám v překladu, takže nutně nepotřebuju nic.

I KDYŽ NEMÁM ČAS ČÍST, VŽDYCKY SI NAJDU ČAS NA KNIHU OD...:
Asi Miloše Urbana a Haruki Murakamiho. Ani u jednoho už to není, co bývalo, ale zvyk je železná košile a zvědavost je zvědavost.

JEDNA KNIHA, KTEROU BYCH SI VZALA, KDYBYCH UVÍZLA NA MĚSÍCI:
Jakoukoliv hodně tlustou knihu o umění (samozřejmě i s ilustracemi a reprodukcemi). Alespoň bych si dloooouho a podrobně mohla prohlížet obrázky a Měsíčňanům bych mohla ukazovat, jak je ta naše planeta krásná. :-)

KNIHA, KTEROU ASI NIKDY NEDOČTU:
Kompletní Sen v červeném domě. Je to krásná kniha, ale taaaak dlouhá a pomalá...

LITUJI, ŽE JSEM JAKO MALÁ NEČETLA:
Pipi Dlouhou punčochu. Viděla jsem ji až jako film a ta zrzavá culíkatá holčička mi byla děsně nesympatická. A přitom Pipi je úplně boží, což si potvrzuju teď, když ji čtu naší dceři.

MOJE OBLÍBENÉ MÍSTO NA ČTENÍ:
postel
houpačka (dnes už nevyužívaná)
čajovna

NEJLEPŠÍ DRUHÝ DÍL V SÉRII:
Série obvykle nečtu, takže těžko soudit... Snad třeba Dokonalý nůž z trilogie Jeho šerá hmota. Ale popravdě už si to moc dobře nepamatuju.

O KTERÉHO KNIŽNÍHO HRDINU JSEM SE NEJVÍC BÁLA?
Tobias Lolness. Ale jinak o ně strach nemám, to, co se s nimi děje, prostě patří k příběhu.

PRÁVĚ ČTU:
Krajina a paměť
Krajina kovaných křížů
Žízeň po životě
A nějaké časopisy, co jsou po ruce, neb mimino nedovoluje zatím nic číst kontinuálně...

QaA NA TĚLO: NIKDY BYCH NIKOMU NEPŮJČILA...
Nemám problém knihy půjčovat, pokud se mi vrátí. Snad jen nějaké prehistorické kousky, kde jsou mé předškolní čmáranice, ale ty by zas nikdo neměl zájem si půjčovat. :-)

RETELLING, KTERÝ ORIGINÁLNĚ PŘEKROUTIL PŮVODNÍ PŘÍBĚH:
Nic takového jsem nikdy nečetla. Asi.

SPÁNEK JDE STRANOU, KDYŽ ČTU...
Prostě něco chytlavého a napínavého. Pamatuju si doby, kdy jsem netrpělivě očekávala každý nový díl Harryho Pottera, a hned ten den jsem ho nutně musela přelouskat, abychom si o tom s kamarády mohli druhý den povídat.

TŘI NEJOBLÍBENĚJŠÍ KNIHY:
Ne, prostě nedokážu vybrat. Koukněte třeba sem: https://www.databazeknih.cz/doporucene-knihy/zazvorek-62352 a to jich tam ještě fůra chybí.

UKAŽ KNIHOVNU:
Popravdě jsem zrovna teď hrozně líná vstát a jít některou z nich vyfotit. Pardon.


VYTÁHNI 13. KNIHU ZLEVA Z 1. POLICE ODSPODU:
Gotické umenie Slovenska
Ale není to fér, knihovny máme čtyři, takže se na výsluní hřeje jen tahle.

WC KNIHY ANEB CO ČTU NA ZÁCHODĚ:
Nikdy tam nevysedávám tak dlouho, aby mělo smysl něco číst. Maximálně plátek Žít Ústí, který nám chodí do schránky, anebo Okamurovy předvolební noviny, které jsou tak strašně vtipné, že je škoda, aby hned putovaly do sběru. Škoda jen, že se s nimi nedá utřít zadek.

X KRÁT JSEM ČETLA:
Už dávno nečtu knížky opakovaně (vždyť na světě je tolik knih, které čekají, až je objevím!), ale nejvíckrát asi
Paní Láryfáry
Bubáci z Pampelic
Hastrman

YOUNG ADULT KNIHA, KTEROU BY MĚLI ČÍST VŠICHNI BEZ OHLEDU NA VĚK:
Nejsem si úplně jistá, co se pod tím všechno skrývá. Ale jestli jde o to, že to je kniha určená primárně odrostlejším dětem, tak Tobias Lolness. Nádherné, dojemné, dobrodružné a strašně pravdivé.

ZE KTERÉ KNIHY BY MĚLI UDĚLAT FILM?
Nikdy neskáču radostí, když zfilmují něco, co mám ráda. Jakmile pak ten film vidím, už nikdy se nedokážu vrátit do toho blaženého "panenského" stavu, když ještě postavy měly mnou utvořenou podobu. Navždy už mají ksichty a výraz herců.

Komentáře

Oblíbené příspěvky