Fantom Opery

Nemůžu si pomoct, je to silnější než já:) Zpívám si to pořád dokola (v angličtině, protože titulky jsem si nepamatovala a přeci jen to zní v češtině tak nějak divně), takže - tradadá, tady je text písně Music of the Night z naprosto úžasnýho filmu-muzikálu Phantom of the Opera:
Přivedl jsem tě
až k trůnu sladké hudby,
do království, kde všichni
musejí hudbě vzdávat hold.
Hudbě...
Přišlas sem
za jedním a jediným účelem:
od chvíle,
kdy jsem tě poprvé slyšel zpívat,
potřebuju tě mít nablízku,
abys mi sloužila, zpívala,
pro mou hudbu...
...mou hudbu...
Noční čas umocňuje,
zesiluje každý cit,
temnota povzbuzuje
a probouzí představivost
a smysly jsou potichu,
bezbranné pohříchu.
Pomalu, zlehka
noc rozprostírá svou nádheru.
Chop se jí, pociť ji,
rozechvělou a něžnou.
Odvrať svou tvář
od oslnivého jasu dne.
Odvrať své myšlenky
od studeného, necitelného světla
a naslouchej hudbě noci.
Zavři oči a odevzdej se
svým nejtemnějším snům,
očisti své myšlenky
od života, kterýs žila dřív.
Zavři oči, dej svému duchu...
...vzlétnout...
a zažiješ,
cos nezažila nikdy dřív.
Jemně, hbitě bude tě hudba laskat,
slyš ji, prociť ji,
vskrytu se tě zmocňuje,
otevři svou mysl,
nech své představy plynout,
v té temnotě, kterou znáš,
nedokážeš odolat...
...temné hudbě noci...
Tvou mysl odvede na cestu
nevšedním novým světem,
zanech všech myšlenek
na život, který jsi žila dřív.
Nech, ať tě duše dovede
tam, kde toužíš být.
Jedině pak můžeš patřit...
...mně.
Výsostné, propastné...
…sladké opojení,
dotkni se mne, věř mi,
zakoušej každý cit.
Otevři snu cestu,
otevři svou temnější tvář
síle hudby, kterou skládám,
síle hudby noci.
Pomoz mi stvořit hudbu...
...noci.
A o čem to je? On to ještě někdo neviděl?:)
Film se odehrává v Paříži 19. století, konkrétně roku 1870. V budově opery žije mladá sboristka Christina Daaé, dcera známého švédského houslisty. V té době je již mrtvý, ale slíbil jí, že ji bude opatrovat Anděl hudby. Christina je velmi talentovaná. V hlavě často slyší hlas, který ji povzbuzuje - a začne si myslet, že to je její Anděl hudby, její učitel. Baletní profesorka madam Giry ale tuší, že to je Fantom Opery; znetvořený muž a hudební génius, kterého jako malého chlapce přivedla do katakomb opery a zachránila před nešťastným osudem mezi kočovníky. Christina je jeho oblíbenkyně a jde mu o její umělecký vzestup - proto bez jejího vědomí (a vlastně bez vědomí všech ostatních:)) inscenuje různé sabotáže na hlavní hvězdu opery, divu La Carlottu. Ta naštvaně odejde a šéfům divadla nezbývá nic jiného, než obsadit pouhou sboristku - tou bude Christina. Její výkon všechny uchvátí; včetně Fantoma, který se bude snažit udělat z ní halvní hvězdu scény. Okouzlila ale také sponzora divadla, vikomta Raoula de Chagny, se kterým se znala už od dětství. Christine Fantoma obdivuje, ale je zamilovaná do Raoula, což Fantoma bolestně zraňuje. Nechce se smířit s tím, že celou tu dobu Christinu vedl a teď přišel někdo, kdo jej nahradil...Žárlivost a láska tak všechyn tři přivedou na místo, odkud je jen těžko návratu...závěr už nechám otevřený pro ty, kdo ještě nejsou s filemm obeznámeni - přeci jen překvapení je překvapení:)
(Jsem se nějak rozepsala:D Když já za to nemůžu, i na počvrtý mě to uchvátilo:))
http://youtube.com/watch?v=zw9GZNgtiEc zvukově to nějak pokulhává, nemá to takovou sílu a atmosféru jako z dvd:D ale muselo to bejt úžasný v kině...
http://youtube.com/watch?v=2DIwvYLKEQ4&mode=related&search= Tohle má trochu víc šťávy no...aneb důvěrně známá verze od Nightwish. Moc povedená předělávka (a to jsem zarputilá odpůrkyně coververzí). Tarja má zpěv holt vystudovanej, herci v tomhle muzikálu údajně ne (což je občas slyšet u Fantoma) a trochu tvrdší kabát vážný hudbě moc sluší. Ale i ta původní verze má ve filmu neopakovatelný kouzlo a asi se tam hodí nejlíp.
Jěště jedna drobná technická: tak nějak mi připadá, že to režisérům s Fantomem nevyšlo- má to bejt znetvořená zrůda a on je to místo toho krásnej charismatickej chlap:D No,i když si pak sundá masku, neni to zas tak strašný...O:)
http://youtube.com/watch?v=GHAauiJwwmU&mode=related&search= chce to dát volume trochu nahoru...music of the nááááááájt:)

Komentáře

Oblíbené příspěvky