Colorfactory

Colorfactory, kapela, která se mi díky včerejšku dostala pod kůži.
Něco maaalinko o nich:
I když zpívají anglicky a v první fázi opravdu moc Čechů není, je to česká kapela. Vznikla v roce 1990 v Kalifornii. Založil ji Colin Stuart, dalšími členy byli Tim Rudek (baskytara), Mike Freeman (kytara), Paul Scott (bicí) a Jeff Baylist (kytara). Už v roce 1991 kapela ukončila svou existenci a Colin v roce 1992 odletěl do Prahy, aby produkoval alba Sebastians, Naked Souls, Toyen a Ecstasy of St. Theresa.
V roce 1993 členové z těchto kapel (J. P. Muchow, Dušan Lipert, David Volenec, Ivo Heger, Jan Čechtický a Štěpán Tůma) natočili se Stuartem a jeho ex- manželkou Ivou nové verze písní Colorfactory a dali si i stejný název. Veřejnost se o nich dozvěděla až po uvedení filmu Davida Ondříčka Šeptej, ke kterému dělali soundtrack.
V roce 1996 získali Českou gramy jako objev roku. Diskografie:Colorfactory(1996) a Second Infinity (1999).
Obrázek bohužel nebude, není nějak k sehnání (ostatně najít o nich celkově něco víc než to, že dělali soundtrack k Šeptej, je nadlidskej výkon).
A co já na ně? Dostala jsem se k nim( to vím přesně:)) před dvěma a půl lety, kdy jsem měla vypůjčené cd s vícero soundtracky a Šeptej byl mezi nimi. Jenomže jsem nevěděla nic ani o filmu, ani o kapele (která tam vlastně ani neměla název, bylo tam jen Šeptej). Pořád mi proto nešlo do hlavy, že zpívají anglicky, je tam podivnej název filmu (nebo to má být kapela?) a co že to jako má být...Ale muzika se mi docela líbila (říkám docela, protože mě to zrovna moc nenadchlo,ale zase to nebylo tak špatný...a po několika posleších dokonce dobrý), tak jsem si alespoň zjistila, o koho by se mohlo jednat. No a včera jsem si v knihovně ukořistila cd Second infinity a jsem nadšená:) Nejsou dobrý, jsou skvělý. Trochu mi připomínaj Slowdive - tou svojí melancholií. Je tam něco z kapel, ze kterých členové Colorfactory přišli (škoda, že Sebastians meli takovej jepičí život). Možná něco málo Khoiby, když ji teď tolik poslouchám:)
Toť k mému hudebnímu (ne)vkusu.

Komentáře

Oblíbené příspěvky