A Night with Moon

Řekl mi měsíc, že mě má rád
řekl mi včera, řekl v noci
že si mám o něm nechat zdát
že mě má plně ve své moci.
Měsíc je krásný a vznešený
mám z něj však respekt a strach
proč je ale mezi lidmi zapsaný
jako ničema a vrah?
Svítí nám na cestu, svítí
ztraceným pocestným pomáhá
sbírá s epři něm čarovné kvítí
zlo a tma se vraždit nezdráhá....
Řekly mi hvězdy - vlastně šeptaly
když se na mne zezhora dívaly
že by se rády na něco zeptaly -
zda-li je ráda mám
zda-li se někdy odhodlám
navštívit jejich království
černý baldachýn plný hojnosti
překrásnou dráhu mléčnou
ticho a samotu věčnou
přijdu-li někdy za nimi...
---------------------------
Lilie bílá pod sebou skrývá
tajemství.
Dlouho tam roste a já cítím v kostech
neštěstí.
Za hradní zdí - kdopak to ví?
Děly se jakésy neřesti.
Za zdí tou tajemnou, kamennou
lesknou se šaty nevěsty.
A kde je nevěsta? Je z ní už nečistá?
Umrlec slyšet je z náměstí.
Zvoví a zvoní, všichni se rána bojí
zda se jim uniknout poštěstí?
Co je to za město, má milá nevěsto?
To ty sem přivádíš neštěstí?
Nevěsta nemluví, jen hlavu nakloní,
umrlec pořád zní z náměstí.
Kdepak máš ženicha? Což steskem nevzdychá?
Tys ho zabila? To ty, jen ty!
Nevěsta se směje - asi ji u srdce hřeje,
Ženich našel své štěstí ve smrti.

Komentáře

Oblíbené příspěvky