Noční produkce

Bílá holubice nese zelenou snítku -
chtěla by ¨mezi námi mír, můj Malý skřítku.
Přemýšlím tak nějak pozpátku;
pletu si na krk tlustou oprátku,
řežu si pod sebou vetchou větvičku -
proč na mě nepočkáš alespoň chviličku?
Pokud chceš problémy a neustálý boj,
bzučení a útoky jak včelí roj,
proč čekáš se mnou na bílou holubici?
Bolí to čekání, moc bolí,
než si ten druhý svůj ortel zvolí...
----------------------
Kaštan je vzrostlý mohutný strom,
právě má ale trošičku shon.
Bojí se bojí,
pichlavého chvojí....
Maličká víla k němu přitančila
a dvě věci mu poradila:
"Něco se sebou zkus udělat,
ale nesmíš se proto na mne rozhněvat!
Nejsi na světě sám,
a i když já se ti jen zdám,
věř mi, že pravdu mám.
Jsou tu i jiné a lepší stromy,
krásně a líbezně už zdálky voní
a tobě na poplach zvonec zvoní.
A ještě jednu radu ti dám -
víš, že tu nerosteš sám?
Má tě ráda zem i nebe,
nemáš na světě jenom sebe;
nenech se proto vyrvat z kořenů,
zem je tvůj život a ještě ke všemu
máš právo růst, jak chceš.
Je na tobě, koho pod svou korunu zveš
a kdo se ti pod kůru dostane -
myslíš, že se tě někdy zastane?
Nebuď tak tvrdohlavým dřevem,
zkus dávat lásku svým obrovitým kmenem,
zazpívat hezkou písničku
lípě košaté a jejímu srdíčku.
Ocení to lípa? Kdo ví?
Ona to nikdy nepoví.
Proč?
Nechce?
Třebá jí vadí, že tobě pod kůru
se nedostává lehce...
Poroste-li dál vedle tebe?
Strachy mě z toho u srdce zebe,
že už nebude chtít,
i když jí tvá píseň
bude vě větru znít.

Komentáře

Oblíbené příspěvky