Trocha folku pro divnou holku

Sestry Steinovy
Tak, máme tu opět kulturní referenci, tentokrát v podobě dvou vypečených a opravdu originálních sestřiček, co se s tím nemažou.
Sestry Steinovy - objevila jsem si je v naší knihovně a jsem za to nesmírně ráda:) Ani vlastně nevím, jak mě napadlo se po nich podívat, ale stalo se a já si opět rozšířila hudební obzory.
Jako první se ke mně dostalo album LILIE POLNÍ. První píseň sice zaujala (což je u mě dost důležitý, protože jakmile se zhrozím už nad první skladbou, nedávám albu už moc šancí, i když je to asi chyba), ale ještě to nebyla ta pravá pecka. Druhá píseň Studánka (doufám, že se tak jmenuje, protože momentálně cd nemám u sebe:)) už ale zafungovala a od tý chvíle to jelo jako na běžícím páse. Líbilo se mi to moc. Je to holčičí, ale přitom to není pitomý. Mají ostrý texty, ale nehledejte žádný feministický výpovědi. Nepořebujou elektoriniku ani basovku, stačí jim španěly, bonga nebo klavír. Zpěv je... no řekněme, že zkrátka dobrej:) Takže když jsem zjistila, že koncem měsíce zahrají u nás v Jazz clubu, byla jsem nadšená. A chystala se na zážitek. Jenže, to bych nebyla já, abych neměla pech - a přesně ten den odjíždím, takže si velectěné dámy budu muset nechat ujít....;-(Možná by to chtělo zmínit se o jejich historii....
Takže - jsou to skutečné sestry, Karolina Kamberská ( která je autorkou textů a hudby) a Lucie Steinhauserová. Pocházejí z Děčína, kde začínaly v rockových kapelách. S těmi ale skončily a v roce 1999 se začaly věnovat nové hudební etapě. V roce 2001 jim vyšlo již zmíněné album Lilie polní u vydavatelství Indies (což už mnohé naznačuje). V březnu 2004 jim pak vyšlo další album s názvem Můj tanec (ketré mi právě hraje při psaní tohohle článku - ale bližší info podat nemůžu, hraje mi odedneška). Píše se o nich, že jsou to "zpívající maminky", ovšem v tom připadě dosti alternativní maminky:) V roce 2006 jim pak vyšlo zatím poslední album Jen děcko se bojí (to se ke mně ještě nedostalo) - možná proto ty řečí o maminkách:)
A ještě ukázka tvorby:
Krupobití
Jsi slunce co mě připálí
jsi masožravá rostlina
jen ďábel mě snad pochválí
když v mojí duši začíná
ten boj o přežití
Jdi k čertu nech mě žít
v řadách ředkviček
hlídat rajčata zda
pnou se správně u tyček
odstup satane z mýho života
dokud má horečka je jenom
zvýšená teplota
Jsi krupobití na zahradu
co je s láskou pěstěná
ty musíš přijít druhej
když tu první byla štěstěna
jsi horko bez zalití
------------
Usnu
Usnu
v zahradě pod jabloní
stočim se jako had
a vtělim se do klubka bílý vlny

Usnu
a už se neprobudím
najde mě sousedovic kočka
nebo z lesa přijdou srny

Srnko
ty co máš srnčí oči
co říkáš tomu když se
ňáká ženská do klubíčka stočí

Srnko
tichá jak zimní ráno
konečně zmizí ten pocit
že mám věčně nedospáno
Hej můj milej
zdalipak mě slyšíš
už dlouho tě volám o pomoc

Neumím křičet
tak umej si uši
potřebuju pomoc a to moc
-------------------
Řeko mojí duše
Řeko mojí duše vodo nejhlubší
Břehy zaplavuješ kdo je vysuší
Už tě regulujou
už ti projektujou
Krunýř z betonu
Břehy nezaplavíš
Ledy neroztavíš
Písni bez tónů

Domy na spadnutí
Stromy k poražení
To je tvoje dílo
Samý pustošení
Co jsi asi chtěla vodo nejhlubší
Snad jsem rozuměla dneska netuším
Kde je tvoje moře
Kolik domů ještě
Řeko mojí duše
Pro tebe pobořím...

Řeko mojí duše...
.---------------
Moje oblíbený, no:)

Komentáře

Oblíbené příspěvky