Takové malé nedělní dopoledne

Tak za prvé : na televizi si nedívám. Nebo přesněji řečeno - sama od sebe ji doma nezapínám. Pokud už se k ní dostanu, tak jedině díky pobytu v Duchcově:) Z tohoto důvodu jsem pak sice naprostý kulturně-televizní analfabet a neznalec, ale myslím, že to vyhovuje mně i naší bedýnce:)
Ale přišla neděle, tichá a klidná domácnost, nápady zrovna chybí, do čtení se člověku taky momentálně nechce....a já si vzpomněla, že od 10:00 na "jedničce" běží Toulavá kamera - milý pořad, který býval součástí každé naší neděle:)
Zaujala mne reportáž o motýlím domě:
Je to vlastně tropický skleník (v provozu do září) nacházející se v blízkosti Františkových lázní. Můžete tu vidět celý koloběh kraťounkého motýlího života (motýl žije přibližně 14 dní), kukly, housenky, různé druhy samotných motýlů, sbírku preparovaných motýlů nebo informační texty. A nejde jen o motýly české, ale i jihoamerické, asijské, africké nebo australské.
Motýli jsou úžasní; málokterý živočich má v sobě tolik křehkosti a poetiky jako právě motýl. A slyšet šum jejich křídel v tak hojném počtu musí být zážitek... Takže pokud někdy budete mít cestu kolem, určitě se zastavte:)
Po Toulavé kameře se vysílá Objektiv - a i když mě obvykle zajímá taky, kvůli "opravdu velice vtipným" zážitkům z rána jsem byla nedospalá a usnula jsem:) Vzbudila jsem se lehce po začátku jakéhosi seriálu... Zaujalo mne, že se zjevně odehrával ve dvacátých letech (aaaaach, zlaté časy:)), pomocník teletext mi tedy podal info, že jde o seriál Útěk do Budína z roku 2002. Původně je to film, který zkusil štěstí v kinech, ale následně byl rozkouskován na pětidílný televizní seriál.
Děj se začíná odvíjet těsně po vzniku samostatné československé republiky. Studentka práv Jana se na univerzitě seznámí se Slovákem Tomášem, synem zámožného statkáře. Zamilují se do sebe a zbrkle utečou do Budína. Jana se tak konečně odpoutá od své rodiny a hlavně od vlivu své zahořklé matky, kteří jsou až příliš utopeni v depresivních náladách, a posílí se tím i vztah Tomáše a Jany. Společně pak utečou na SLovensko k Tomášovu otci na jeho statek. Časem však přijde manželská krize a ti dva se začínají vzájemně vzdalovat. I statek krachuje. Jana pak nachází podporu u Tomášova otce....
Byla jsem ráda, že jsem seriál zachytila hned od prvního dílu. Je mi jasné, že ho nedokoukám (nikdy nejsem schopná sledovat seriály, protože na ně buď zapomínám, nebo mám jinou zajímavější práci:D), ale první díl jsem úspěšně shlédla celý a zatím to vypadá zajímavě:) Hlavně proto, v jaké době se odehrává (v tomhle jsem strašný staromilec:)). Nechám se překvapit...

Komentáře

Oblíbené příspěvky