Islandské dny

Speciální vzkaz úvodem pro NebeL a sayrayta (pokud sem někdy i v tom školním shonu zavítá:)): tak se mi to včera povedlo. Ne úplně, pořád se mrcha držela za ruku, ale už to bylo...i tak to bylo hrozně zvláštní... budu muset vyprávět:) Jen s tím musím přijít hned, dokud je to ještě čerstvý:) Bylo zajímavý, že se drželo za ruku, ale přitom odešlo...
Ale teď už k samotnému článku. Právě prožívám islandské dny. Začalo to knihou půjčenou oteckem z knihovny, průvodcem po Islandu. Přesto, že už jsem toho o téhle zemi přečetla hodně, tahle knížka dává přehršel dalších a dalších informací a tipů, co a jak tam v těch odlehlých krajích studených. Pokračovalo to náloží čtyř dalších knih - klasik od islandských spisovatelů. Třeba Kameny mluví by mohl znát i NEANDRTÁLEC. Mohl. Neříkám, že musí. Ale je to klasika. A pěkná a čtivá:) Poreferuji, jen mi ještě zbývá pár stránek:)
A taky jsem se zaposlouchala do islandské kapely Múm. Jsou to takoví siguří souputníci, více instrumentální a snad i více experimentální, možná ještě křehčí než Sigurs, každopádně si je umím představit jako tu správnou zvukovou kulisu k četbě Mumínků nebo třeba pohádkové knížky Mio, můj Mio...Jemná krása, která se do tohohle podivnýho podzimu hodí.
Jojo, podzim je hodně divnej. Sice barevnej, ale taky šedivej. Prázdná ďoura, propadliště, kde je tma. A taky tam prší a hraje hudba od Slowdive. A občas se tam někdo mihne. A pak přijde večer, kdy se podaří únik a je to hrozně zvláštní a pak vás druhej den čeká pád na zem. Čekáte čtyřdenní pohodu ve společnosti toho, na kom vám záleží. Ale ono ne. Ne a prostě ne. Dupnu si. Nechce se mi. Teď jsem si to rozmyslel. Ne a ne. Kašlu ti na to. Kašlu ti na tvý plány a nákupy a shánění filmů pro mě. Ne a ne a ne. Mně se prostě nechce. Budu sobec. Pohodlnej. A nikoho si k sobě nepustím.
Proč? Mrzí mě to... Chci být v té maličké škatulce tam hluboko, do který nevidíš ani sám. Dostat se tam. A zůstat tam. Po dvou letech by to už mělo jít samo...ale ono nejde. A nevím proč. Musím se ptát sebe, to ano. Ale možná se děje i něco tam, venku. Co to je? A proč to je? Proč je to taková mizerie?
Asi protože.

Komentáře

Oblíbené příspěvky