Malý historický exkurz

Občas je potřeba nemlčet; i kdyby to, co chcete říct, nemělo být příjemné. Uleví se vám, starosti posledních týdnů jsou na chvilku pryč...
----
Kdybych žila před sto lety, nosila bych dlouhé sukně a krinolínku. Měla bych zahradnictví a veliké paraple. Můj muž by chodil v obleku, nosil cvikr a vlastnil knihkupectví. Pak by ho povolali na frontu, ale my bychom utekli - někam daleko. Tam by nás nenašli a my bychom se měli rádi. Možná bychom se i milovali.
----
Kdybych žila před osmdesáti lety, měla bych krásné pouzdrové šaty, klobouček, rukavičky a špičku. Můj muž by chodil v obleku a taktéž by nosil klobouk. A pak by přišli Němci a my bychom utekli - někam daleko, kde by nás nenašli. A měli bychom se dobře. A milovali bychom se.
----
Kdybych žila před padesáti lety, nosila bych krátké barevné šaty, ve vlasech čelenku a poslouchala bych Beatles. Můj muž by měl tričko, džíny a plátěnky. A pak by přišel Srpen a my bychom utekli - někam daleko, dke by nás nenašli. A měli bychom se dobře a milovali bychom se.
----
Kdybych žila před třiceti lety, nosila bych depešácký ohoz a poslouchala The Cure. Můj muž by nosil to samé a poslouchal třeba Oceán. Pak by přišel 89´a my bychom chrastili klíči - a pak utekli, někam daleko, kde by nás nenašli. Ze strachu, co přijde. A měli bychom se třeba dobře a milovali bychom se.
----
Teď jsem. Nosím všechno, co se nosit dá. Poslouchám The Cure a chtěla bych knihkupectví nebo zahradnictví. Nebo celý les. Můj "muž" nosí džíny a tričko. Pracuje a bývá unaven. A les nechce.
Zatím nic nepřišlo, žádná katastrofa. Co utéct preventivně? Někam daleko, kde by nás nikdo nehledal. A měli bychom se dobře a měli bychom se rádi. A milovali se. Bez podmiňovacího způsobu. Nemám "bych", mám jen teď, jsem, mám ráda, miluju.
Utečme, dokud to jde. Od těch strašáků ve skříni. Od spodního výra. Od zlých...
Slunečnice!!!!!
Víš to?

Komentáře

Oblíbené příspěvky