Kofeinovonikotinový šok a psychonoc

Tak tohle jsem ještě nezažila. Jasně, můžu si za to sama - v rámci pomaturitních oslav a dostavivší se euforie jsem to trochu přehnala s šíšama (během 7 dní mít pátou je opravdu sebevražda :-/, když ale co naplat, máte-li stejné kamarády jako já :D) a včera se tento sebevražedný maraton dokonale dovršil - silný "čaj" maté ("vhodný, pokud třicet dní nechcete spát...") v kombinaci s pátou šíšou už byl vážně moc. Zřejmě u mě došlo ke kofeinonikotinovému šoku či co, nechápu to :D Už po cestě z čajovny domů v devět večír jsem se dívala na apokalyptické nebe (na jedné straně zrzavozlaté mraky, na druhé zapadající slunce) a hlavou se mi honily představy krvelačného souboje vesmíru s nebem a mraků se sluncem a asi milión dalších myšlenek. Doma jsem pak zasedla ke stolu s papírem a tuší a kreslila a kreslila, co mě zrovna napadlo. Až nebudu líná, přihodím to sem jako ilustraci k článku, protože bez toho by nebyl kompletní (dokresluje můj stav:D). No a mimo jiné jsem i něco napsala - ZŘEJMĚ na principu asociace (protože nevím, jak jinak mě to mohlo napadnout :D). V hlavě mi duněly bubínky, lebka pulsovala a bolela, blikající mobil těsně u očí byl haluškoidní zážitek, ostatně jako celá probděná noc... Fuj, tohle už ne :-( Takhle nějak si představuju, že asi člověk vnímá po lysohlávkách nebo tak něco... Co to bylo, to nechápu. Každopádně to nebylo pěkný a teď na hodně dlouho žádná šíša a čajíček jen slabej....
A teď už to, co jsem v noci/nad ránem sesmolila. Nevím, co to mělo být - ani báseň, ani próza, ale strčila jsem to do veršů...:D Zapsala jsem si to na papír těsně před tím, než jsem alespoň na chviličku zabrala a přepisuju v autentické podobě :-)
--------
Jednou z postranních uliček běží kolotoč
a asi brzo umře.
Pípíp
zpívá vlaštovka a má rozkrojený ocas,
trochu jako bábovka
na nedělním talíři.
Myšpulín vyšpulí
a prostře stůl k neděli
a zažene noc i noční hmyz
- Zmiz! -
ten s nima nesnídá.
Nelida.
Tudum tudum tum
zpívá vlak, co jede horem,
všechny vlaky na kolejích
pějí sborem,
ů lalá,
mašinka se vdávala
a závora ji přeťala
vejpůl.
Hlad je nejlepší kuchař a právě mi vaří žaludek ve vlastní šťávě.
Aerodynamický tvar mého žaludku odpovídá mému zběsilému tempu.
Zastav se na chvíli.
A poslouchej vlaštovky,
když budou hodný,
nepos**ou ti prádlo a ještě ti ho pověsí.
Hezky za kolíčky - jak se sluší.
Mám je ráda a ještě víc
jeleny
a jejich magické parohy
a melancholické vzezření,
když se postaví na nohy a cuchá se jim srst.
To Zdeňku Srstkovi se nemá co cuchat.
Bubny v hlavě zavířily
a oznámily,
že už dávno není půlnoc.
Jde se spát,
dřív než zakokrhá kohout,
přijde polednice nebo
nedejbože!
klekánice.
Chro pšííííí, chro pšííí,
Terezka už spí.
--------------
No, a já se teď jdu taky pokusit usnout. Znovu. Alespoň že ty haldy jsou už pryč. Všem přeji dobré ráno (krásné slunečné, sakra, proč zrovna dneska ho musím prospat :-/)!!!

Komentáře

Oblíbené příspěvky