Jak nám zmizela přádelna a stručně k tryzně za Činoherák a kladení věnců u TGM

Tak tohle zabolelo. Secesní přádelna z roku 1907 v Bystřanech u Teplic už je srovnaná se zemí. Info zde:
(Druhý odkaz je dokonce doplněn o časosběrné video, au.)
Přádelnu míjel každý, kdo před Teplicemi sjížděl z dálnice od Ústí, byla to taková předměstská dominanta. Já si k ní dělala procházky už na základce a když jsem přemýšlela, o čem budu psát bakalářku, tenhle objekt mě původně napadl jako první. Nějaký ten osobní vztah tam k nebožce prostě byl. Krásná stavba.
Vzpomněla jsem si, že jsem si ji před lety nafotila. Nenacvakala jsem toho moc, ale dneska jsem ráda i za to málo. Bohužel ty fotky zatím nemůžu nikde najít, vyhrabala jsem jen dvě upravené, co byly přímo tady v galerii.
-
-

-
Ukázkový příklad toho, jak to v praxi běžně chodí. Pěkný věci nám padaj na hlavu a nový trapnosti - třeba jen z poloviny využívaný - se staví přímo v centrech měst. Neumíme hospodařit, s ničím. A to bych se měla jednou snažit těmhle věcem zabránit, když na to studuju. Ale je to jako bojovat s větrnýma mlýnama...
-
Druhá věc, která se mě dotýká ještě víc a která zaměstnává regionální média i většinu mých známých poslední dva měsíce celkem obstojně, je kauza Činoherák. Většina lidí, co mi to tu snad ještě občas čte, se v tom nějak angažuje, pro ty, kdož jsou z jiných koutů republiky, dodávám odkaz na jedno překrásné video, odkud je možné se proklikat na všecky možné články dny i týdny zpátky,všecko si přečíst a naštudovat:
A přeci jen ještě jeden odkaz:
Já už totiž nemám sílu nic vykládat.
Včera se k situaci vyjádřilo na Lidickém náměstí něco mezi 700 a 1000 lidmi (všude se dočítám jiné odhady), a to se ta akce zorganizovala během jediného dne. Petici na podporu Činoherního divadla podepsalo přes 20 000 lidí, z toho asi 8000 Ústečanů. Nikdo ze zastupitelů se tam včera k ničemu nevyjádřil, pravděpodobně tam ani nebyli. Vůbec, ale vůbec je nezajímá, co si "jejich" Ústečani myslí. A ještě se diví, že jim studenti nechodí na žádné akce, které město pořádá. Skvělá reakce na to citována zde:
Ještě trochu infa k včerejšku tu:
a doplnit to můžem tímto:
http://usti.idnes.cz/kubera-nabidl-cinohernimu-studiu-divadlo-v-teplicich-p0j-/usti-zpravy.aspx?c=A140306_165507_usti-zpravy_alh (Hehe, chce se mi říct - však Teplice byly vždycky před krajským městem napřed, jen si vezměte rok 1989, no kde to začalo?! :-)
Abych byla taky trochu egoista:
a od pana docenta si dovolím vypůjčit také jednu :-) :

Sice se smějeme, ale ono už do smíchu nikomu moc není.
Pak nemá mít člověk pocit zmaru, když se to všecko kolem sype. A nemusí to být ani cihly z přádelny.
AKTUALIZACE 8.3.:
Ku příležitosti narození TGM 7. 3. kladli ústečtí politici věnce u jeho sochy na Střekově. A když ona jako na potvoru stojí zrovna naproti Činoheráku... a tak "skupinka odpůrců vedení města" přišla uctít památku TGM po svém:
A protože mezi těmi pár lidmi byl i můj muž (tentokrát náš tandem musel zvládnout zastupovat sám, i když bez transparentu), dodávám ještě jednu povedenou fotku, ať to tu máme vyvážené (další jsou v článku výše). Bohužel už nevím, kdo je vlastně takhle krásně zachytil, ale až se to dozvím, autorství přiznám...:-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky